Zobacz listę przedświątecznych przygotowań.

Przed nami najgorętszy okres sprzedażowy w roku – Boże Narodzenie!

To czas wzmożonego ruchu, szczególnie w branży rękodzieła, która idealnie wpasowuje się w koncepcję pomysłów na wyjątkowe prezenty pod choinkę.

  • Jak dobrze przygotować swoją markę na ten gorący czas?
  • Jak wycisnąć z niego jak największy zarobek?
  • Jak zaplanować przedświąteczną promocję sprzedaży?
  • O co zadbać, by realizacja przedświątecznych zamówień była bezproblemowa?

Oczywiście trzeba do tematu podejść z wyprzedzeniem oraz strategicznie!
Przygotowałyśmy dla Was dwie bezcukrowe ściągawki, które pomogą Wam ułożyć plan, zadbać o zasoby, organizację i promocję w Waszych markach.

Pierwszą ściągawkę poświęconą ogólnym przygotowaniom do zwiększenia sprzedaży przed Świętami publikujemy dzisiaj. Drugą, w której skupimy się bardziej szczegółowo na przygotowaniu promocji opublikujemy w dniu jutrzejszym, czyli 29 października. Obie ściągawki będą także dołączone w postaci pliku pdf, który możecie pobrać i wydrukować. 

A więc zaczynamy!


Jak się przygotować, aby “wycisnąć” możliwie największe korzyści ze sprzedaży w okresie przedświątecznym?   

Okres do połowy listopada.

  • Zainstaluj pixel facebooka i google analytics na swoich stronach.
  • Zintegruj ze swoją stroną system mailingowy.
  • Zaplanuj klimat i motyw kampanii marketingowej, jaką chcesz zrealizować.
  • Zaplanuj i wykonaj świąteczne layouty fotografii.
  • Zrób listę swoich bestsellerów, sfotografuj je w świątecznej aranżacji, używaj bestsellerów w kampaniach reklamowych.
  • Zrób zapasy półfabrykatów i artykułów do pakowania oraz wysyłki.
  • Zaplanuj harmonogram kampanii reklamowej w social mediach.
  • Zanotuj ważne daty, które możesz wykorzystać: Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Dzień Darmowej Dostawy, Boxing Day, Gwiazdka.
  • Zaplanuj promocje na każdą datę specjalną (jeśli się zdecydujesz na takie promocje).
  • Zaplanuj swój cel sprzedażowy jaki chcesz osiągnąć w sezonie świątecznym.
  • Stwórz i zaplanuj publikacje treści na bloga i media społecznościowe.
    Stwórz świąteczne grafiki: banery i nagłówki na bloga, stronę internetową i media społecznościowe biorąc pod uwagę wybrane, najlepsze kanały komunikacji.
  • Zrewiduj nagłówki i tytuły grafik i artykułów, przygotuj tagi i hasztagi świąteczne którymi będziesz operować.

Listopad.

  • Około połowy listopada wgraj świąteczne grafiki na swoje strony internetowe oraz social media.
  • Zorganizuj stanowisko do pakowania wysyłek.
  • Poinformuj klientów o nadchodzących promocjach.
  • Przeanalizuj kampanie reklamowe puszczone w październiku, wybierz najlepszą i ją kontynuuj.
  • Pokazuj klientom świątecznie zaaranżowane fotografie.
    Informuj o opcji pakowania na prezent.

Grudzień.

  • Poinformuj klientów o ostatnim możliwym dniu, w którym przyjmujesz zamówienia i realizujesz wysyłki.
  • Zaplanuj promocję pozostałości po świętach na styczeń.

Pamiętajcie, że strategiczne przygotowania i planowanie, choć nie należą do najłatwiejszych zadań, są ekstra istotne dla sprawnego i skutecznego działania Waszych firm. O sukcesie nie przesądzają przypadkowe działania, tylko systematyczna praca według ustalonego planu.

A skoro jesteśmy przy temacie strategii, chcemy zaprosić Was na 2-dniowe, darmowe warsztaty merytoryczne live: STRATEGIA MARKI HANDMADE

W dniach 23-24 listopada o godz. 18:00 odbędą się następujące bezpłatne live’y merytoryczne:

DZIEŃ 1 – 23 listopada, godz. 18:00: “Czym jest strategia marki i do czego jest nam potrzebna?”
DZIEŃ 2 – 24 listopada, godz. 18:00: “Jak opracować strategię dla własnej marki handmade?”

Warsztaty odbędą się w naszej GRUPIE na FB: Biznes Bez Cukru – wsparcie bez słodzenia

Link do wydarzenia: DARMOWE WARSZTATY – Strategia marki handmade

Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego zapiszcie się na nasz newsletter.

Koniecznie zapiszcie sobie te daty! Te warsztaty to czas DLA WAS! Dla Waszych marek i Waszego rozwoju. My przyjdziemy w 100% przygotowane, Wy bądźcie w 100% gotowi do działania, gotowi, by potraktować swoją markę, jak PRAWDZIWY biznes, by włożyć wysiłek i pracę i wziąć odpowiedzialność za realizację tego marzenia.
Bo rękodzielnicy, którzy osiągnęli swoje sukcesy to ci, którzy zrozumieli, że w biznesie czarów nie ma. Ani magii. A wszystko opiera się na wiedzy i pracy. Mamy dla Was wiedzę, pracę musicie włożyć sami.

Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:
👉 zapiszcie się na nasz newsletter.

Serdeczności

Karolina i Gośka / Bez Cukru. Handmade Brand Support