Zobacz listę działań, które należy podjąć aby zaplanowane przez Ciebie promocje były skuteczne.

W poprzednim wpisie Zwiększamy sprzedaż! Przedświąteczny rozkład jazdy przedstawiliśmy listę działań, która pomoże Wam dobrze przygotować się do przedświątecznego boomu zakupowego i zmaksymalizuje Wasze przychody ze sprzedaży. A dzisiaj lista, która pomoże Wam możliwie najlepiej przygotować i poprowadzić akcje promocyjne. 

Tak jak poprzednio, lista dostępna jest także w postaci pliku pdf, który możecie pobrać i wydrukować. 

A więc zaczynamy!


Lista pomagająca w przygotowaniu kompleksowej i skutecznej akcji promocyjnej.   

1. Stwórz ofertę promocyjną.

  • Gdzie będzie umieszczona oferta?
  • Na czym będzie polegała promocja (np.: obniżka cenowa, pakiet produktów taniej, gratis do zamówienia, darmowa wysyłka, produkty dostępne wyłącznie podczas promocji – takie, których nie ma w standardowej ofercie).
  • Jak długo będzie trwała promocja (daty: od – do).
  • Upsell (czyli wszystko to, co dodatkowo możesz zaoferować klientowi do zakupu. może to być pakowanie na prezent, kartka z dedykacją – za drobną dopłatą).
  • Określ cel sprzedażowy.

2. Stwórz treści promocyjne.

  • Fotografie, materiały wideo.
  • Treści i zdjęcia do zapowiedzi promocji, tak zwany “sneak peak”.
  • Fotografie pracy zza kulis.
  • Zdjęcia i treści na social media.
  • Grafiki (banery) do sklepu www i na bloga oraz social media.
  • Określ budżet na marketing.

3. Stwórz plan marketingowy.

  • Zaplanuj posty w mediach społecznościowych (zacznij od zapowiedzi promocji).
  • Stwórz wydarzenie (z datami i opisem).
  • Zaplanuj treści na blog (poczynając od postów zapowiadających promocję).
  • Zaplanuj grafiki na relacje w mediach społecznościowych (grafiki na relacjach są pionowe,aby wyglądały. ładnie, trzeba je od razu wykonać w pionie).
  • Jeśli masz newsletter, zaplanuj sekwencję maili (od zapowiedzi, poprzez start promocji,kończąc na przypomnieniu o trwającej promocji).
  • Stwórz własny hashtag do promocji.
  • Określ datę rozpoczęcia promocji.

4. Zaplanuj kanały promocyjne.

  • Facebook.
  • Instagram (zdjęcia, grafiki, treści + relacje).
  • Pinterest.
  • Własny blog, własny sklep.
  • Publikacje partnerskie.
    Newsletter.
  • Multibrandy.

5. Sprawdź rezultaty.

  • Sprawdź poniesione koszty promocji.
  • Sprawdź wysokość osiągniętej sprzedaży.
  • Sprawdź uzyskane zasięgi.
  • Sprawdź ilość nowych osób w lejku sprzedażowym (na podstawie pixela Facebooka oraz Google Analytics).

Pamiętajcie, że strategiczne przygotowania i planowanie, choć nie należą do najłatwiejszych zadań, są ekstra istotne dla sprawnego i skutecznego działania Waszych firm. O sukcesie nie przesądzają przypadkowe działania, tylko systematyczna praca według ustalonego planu.

A skoro jesteśmy przy temacie strategii, chcemy zaprosić Was na 2-dniowe, darmowe warsztaty merytoryczne live: STRATEGIA MARKI HANDMADE

W dniach 23-24 listopada o godz. 18:00 odbędą się następujące bezpłatne live’y merytoryczne:

DZIEŃ 1 – 23 listopada, godz. 18:00: “Czym jest strategia marki i do czego jest nam potrzebna?”
DZIEŃ 2 – 24 listopada, godz. 18:00: “Jak opracować strategię dla własnej marki handmade?”

Warsztaty odbędą się w naszej GRUPIE na FB: Biznes Bez Cukru – wsparcie bez słodzenia

Link do wydarzenia: DARMOWE WARSZTATY – Strategia marki handmade

Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego zapiszcie się na nasz newsletter.

Koniecznie zapiszcie sobie te daty! Te warsztaty to czas DLA WAS! Dla Waszych marek i Waszego rozwoju. My przyjdziemy w 100% przygotowane, Wy bądźcie w 100% gotowi do działania, gotowi, by potraktować swoją markę, jak PRAWDZIWY biznes, by włożyć wysiłek i pracę i wziąć odpowiedzialność za realizację tego marzenia.
Bo rękodzielnicy, którzy osiągnęli swoje sukcesy to ci, którzy zrozumieli, że w biznesie czarów nie ma. Ani magii. A wszystko opiera się na wiedzy i pracy. Mamy dla Was wiedzę, pracę musicie włożyć sami.

Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:
👉 zapiszcie się na nasz newsletter.

Serdeczności

Karolina i Gośka / Bez Cukru. Handmade Brand Support