Zobacz listę działań, które należy podjąć aby zaplanowane przez Ciebie promocje były skuteczne.
W poprzednim wpisie Zwiększamy sprzedaż! Przedświąteczny rozkład jazdy przedstawiliśmy listę działań, która pomoże Wam dobrze przygotować się do przedświątecznego boomu zakupowego i zmaksymalizuje Wasze przychody ze sprzedaży. A dzisiaj lista, która pomoże Wam możliwie najlepiej przygotować i poprowadzić akcje promocyjne.
Tak jak poprzednio, lista dostępna jest także w postaci pliku pdf, który możecie pobrać i wydrukować.
A więc zaczynamy!
Lista pomagająca w przygotowaniu kompleksowej i skutecznej akcji promocyjnej.
1. Stwórz ofertę promocyjną.
- Gdzie będzie umieszczona oferta?
- Na czym będzie polegała promocja (np.: obniżka cenowa, pakiet produktów taniej, gratis do zamówienia, darmowa wysyłka, produkty dostępne wyłącznie podczas promocji – takie, których nie ma w standardowej ofercie).
- Jak długo będzie trwała promocja (daty: od – do).
- Upsell (czyli wszystko to, co dodatkowo możesz zaoferować klientowi do zakupu. może to być pakowanie na prezent, kartka z dedykacją – za drobną dopłatą).
- Określ cel sprzedażowy.
2. Stwórz treści promocyjne.
- Fotografie, materiały wideo.
- Treści i zdjęcia do zapowiedzi promocji, tak zwany “sneak peak”.
- Fotografie pracy zza kulis.
- Zdjęcia i treści na social media.
- Grafiki (banery) do sklepu www i na bloga oraz social media.
- Określ budżet na marketing.
3. Stwórz plan marketingowy.
- Zaplanuj posty w mediach społecznościowych (zacznij od zapowiedzi promocji).
- Stwórz wydarzenie (z datami i opisem).
- Zaplanuj treści na blog (poczynając od postów zapowiadających promocję).
- Zaplanuj grafiki na relacje w mediach społecznościowych (grafiki na relacjach są pionowe,aby wyglądały. ładnie, trzeba je od razu wykonać w pionie).
- Jeśli masz newsletter, zaplanuj sekwencję maili (od zapowiedzi, poprzez start promocji,kończąc na przypomnieniu o trwającej promocji).
- Stwórz własny hashtag do promocji.
- Określ datę rozpoczęcia promocji.
4. Zaplanuj kanały promocyjne.
- Facebook.
- Instagram (zdjęcia, grafiki, treści + relacje).
- Pinterest.
- Własny blog, własny sklep.
- Publikacje partnerskie.
Newsletter. - Multibrandy.
5. Sprawdź rezultaty.
- Sprawdź poniesione koszty promocji.
- Sprawdź wysokość osiągniętej sprzedaży.
- Sprawdź uzyskane zasięgi.
- Sprawdź ilość nowych osób w lejku sprzedażowym (na podstawie pixela Facebooka oraz Google Analytics).
Pamiętajcie, że strategiczne przygotowania i planowanie, choć nie należą do najłatwiejszych zadań, są ekstra istotne dla sprawnego i skutecznego działania Waszych firm. O sukcesie nie przesądzają przypadkowe działania, tylko systematyczna praca według ustalonego planu.
A skoro jesteśmy przy temacie strategii, chcemy zaprosić Was na 2-dniowe, darmowe warsztaty merytoryczne live: STRATEGIA MARKI HANDMADE
W dniach 23-24 listopada o godz. 18:00 odbędą się następujące bezpłatne live’y merytoryczne:
DZIEŃ 1 – 23 listopada, godz. 18:00: “Czym jest strategia marki i do czego jest nam potrzebna?”
DZIEŃ 2 – 24 listopada, godz. 18:00: “Jak opracować strategię dla własnej marki handmade?”
Warsztaty odbędą się w naszej GRUPIE na FB: Biznes Bez Cukru – wsparcie bez słodzenia
Link do wydarzenia: DARMOWE WARSZTATY – Strategia marki handmade
Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego zapiszcie się na nasz newsletter.
Koniecznie zapiszcie sobie te daty! Te warsztaty to czas DLA WAS! Dla Waszych marek i Waszego rozwoju. My przyjdziemy w 100% przygotowane, Wy bądźcie w 100% gotowi do działania, gotowi, by potraktować swoją markę, jak PRAWDZIWY biznes, by włożyć wysiłek i pracę i wziąć odpowiedzialność za realizację tego marzenia.
Bo rękodzielnicy, którzy osiągnęli swoje sukcesy to ci, którzy zrozumieli, że w biznesie czarów nie ma. Ani magii. A wszystko opiera się na wiedzy i pracy. Mamy dla Was wiedzę, pracę musicie włożyć sami.
Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:
👉 zapiszcie się na nasz newsletter.
Serdeczności
Karolina i Gośka / Bez Cukru. Handmade Brand Support
Leave A Comment