Przed nami nowy, 2024 rok, czyli kolejna czysta karta do zapisania. Czas nowych szans ale i tego, co trudne i nieznane.

Warto przyjrzeć się zaistniałym zmianom na rynku, nadchodzącym trendom, ruchom konkurencji oraz przeanalizować sytuację własnej marki. Warto się chwilkę zatrzymać i przemyśleć na spokojnie to, jakie ruchy chcemy podjąć w nowym roku oraz jakie efekty chcemy osiągnąć.

W dzisiejszym wpisie chcemy skupić się na najważniejszej kwestii, odnoszącej się do realizacji noworocznych postanowień biznesowych. Tą kwestią jest cierpliwość, konsekwencja i trzymanie się założeń, czyli dyscyplina.

Ustalenie konkretnego planu i konkretnej strategii działania, którą będziecie realizować krok po kroku jest warunkiem koniecznym do skutecznej realizacji noworocznych postanowień. Tylko wtedy będziecie mogli ocenić skuteczność tych działań oraz zmierzyć ich efekty.

Chcemy tu uczulić Was na jedną ważną rzecz – na samym początku wdrażania jakiejkolwiek strategii działania (czy to będzie strategia promocji, strategia sprzedaży czy też strategia komunikacji) nie należy fiksować się na efektach (a raczej ich braku) w krótkim okresie.

Efekty przyjdą, ale później.

Wzrost ilości obserwatorów, większy ruch na stronie, wzrost sprzedaży itp., to są długofalowe skutki działań strategicznych. To efekty podjętej pracy, które zobaczycie często na koniec roku, który teraz się dopiero rozpoczyna.

Pamiętajcie, że najpierw trzeba tę pracę konsekwentnie i uczciwie wykonywać przez dłuższy czas, by móc cieszyć się efektami, które zmotywują Was do dalszej pracy nad markami. Najważniejsze jest to, aby na początku ustalić cel, obrać kierunek, wytyczyć kroki i podążać prosto ustaloną wcześniej drogą, niezależnie od tego, co będzie działo się na około Waszych marek. Nie dajcie się skusić na “magiczne sztuczki”, nadmierne testowanie i podejmowanie działań od “Sasa do lasa”, bo z takiego przeskakiwania nie otrzymacie nic, poza frustracją oraz stratą czasu. O sukcesie nie przesądzają przypadkowe działania, tylko systematyczna praca, według ustalonego schematu. To tak działa zawsze!

Niezbędne zasoby do rozwijania własnej marki.

Dyscyplina, która daje nam szansę na osiągnięcie sukcesu zaczyna się od jasności i klarowności obranego celu. Niezbędna jest także cierpliwość, gdyż na dobre owoce podejmowanych działań trzeba zawsze poczekać.


Dyscyplina zaczyna się tam, gdzie jest cierpliwość, bo wyćwiczenie jej wymaga wytrwałości i czasu. Dyscyplina zaczyna się tu i teraz i nigdy nie będzie lepszego czasu na to, by zacząć ją ćwiczyć.

1. Sekret sukcesu. Jasno określ swój cel i uzasadnij przed samą sobą, dlaczego jest on dla Ciebie ważny!

Zapytaj siebie, jak Twoje życie zmieni się na lepsze, gdy osiągniesz ten cel? Jak od tego czasu będzie wyglądało Twoje życie? Zobacz swój dzień powszedni, ale także weekendy oraz czas świąteczny. Kim będziesz po osiągnięciu celu i jak zmieni się Twoje życie?

2. Sekret sukcesu. Dopinguj samą siebie! Autokrytykę schowaj głęboko do szuflady i nie zaglądaj do niej.

Gdy zaczniesz mówić do siebie motywująco szybko przekonasz się, jak twoje życie stopniowo zacznie stawać się lepsze, a wszystkie sprawy będą na dobrej drodze do osiągnięcia celu. Mów do siebie pozytywnie “Dasz radę, chodź na szybki spacer, chodź zjeść coś dobrego, chodź zrób sobie kawkę i siadamy do pracy. Co będzie, to będzie, ale przebrniemy”.

3. Sekret sukcesu. Nie negocjuj ze sobą!

Są rzeczy, które MUSZĄ być zrobione. Zaplanuj i przeznacz określoną ilość czasu na pracę biznesowo-marketingową nad swoją firmą. Zarezerwuj sobie ten czas i zdejmij go ze stołu negocjacyjnego. Nie odkładaj zaplanowanych działań i nie szukaj sobie zastępczych zajęć. Nie dyskutuj sama ze sobą o tym zadaniu, ono po prostu MUSI BYĆ ZROBIONE I JUŻ!

Na koniec zdradzimy Wam sekret, jaka dodatkowa niespodzianka spotka Was, jeśli utrzymacie się w ryzach samodyscypliny.

Zdyscyplinowaniu towarzyszy zadowolenie z siebie i poczucie dumy. Mega jest to, że ta duma nie jest powiązana z rezultatami. Jak się okaże, będziecie mieli poczucie dumy z siebie i ze swojej pracy, nawet gdyby coś nie wyszło … ale tylko wtedy, gdy tam głęboko, w środku wiecie, że daliście z siebie wszystko i nie oszukiwałyście po drodze.

W takich sytuacjach dumni z siebie nie okładamy się mentalnym biczem, tylko siadamy analizować, dlaczego nie wyszło. Szukamy przyczyny i naprawiamy ją. A jeśli potrzebujecie wiedzy, by taką przyczynę naprawić … to jesteście w najlepszym miejscu, by po nią sięgnąć!


P.S. Niebawem, bo 15 lutego szykujemy dla Was kolejny live merytoryczny, na który Was, już dziś, serdecznie zapraszamy. Tym razem porozmawiamy o czynnikach decydujących o powodzeniu biznesowym w 2024 roku.

Emisja live startuje we czwartek 15.02.2024 o godzinie 18:00. Będzie prawdziwy ogień, jak to zawsze u nas na szkoleniach! 

Uczestnictwo w live jest oczywiście darmowe. Transmisja odbędzie się tylko w naszej grupie na Facebooku, warto więc do niej dołączyć.

Dołącz do grupy na FB: Biznes Bez Cukru – wsparcie bez słodzenia.

Wydarzenie: Biznes handmade w nowej perspektywie – LIVE MERYTORYCZNY (klikajcie przycisk “wezmę udział”, aby nie przeoczyć).

Zapraszamy!

Karolina i Gośka / Bez cukru. Handmade Brand Support