Zobacz listę przedświątecznych przygotowań.
Przed nami najgorętszy okres sprzedażowy w roku – Boże Narodzenie!
To czas wzmożonego ruchu, szczególnie w branży rękodzieła, która idealnie wpasowuje się w koncepcję pomysłów na wyjątkowe prezenty pod choinkę.
- Jak dobrze przygotować swoją markę na ten gorący czas?
- Jak wycisnąć z niego jak największy zarobek?
- Jak zaplanować przedświąteczną promocję sprzedaży?
- O co zadbać, by realizacja przedświątecznych zamówień była bezproblemowa?
Oczywiście trzeba do tematu podejść z wyprzedzeniem oraz strategicznie!
Przygotowałyśmy dla Was dwie bezcukrowe ściągawki, które pomogą Wam ułożyć plan, zadbać o zasoby, organizację i promocję w Waszych markach.
Pierwszą ściągawkę poświęconą ogólnym przygotowaniom do zwiększenia sprzedaży przed Świętami publikujemy dzisiaj. Drugą, w której skupimy się bardziej szczegółowo na przygotowaniu promocji opublikujemy w dniu jutrzejszym, czyli 29 października. Obie ściągawki będą także dołączone w postaci pliku pdf, który możecie pobrać i wydrukować.
A więc zaczynamy!
Jak się przygotować, aby “wycisnąć” możliwie największe korzyści ze sprzedaży w okresie przedświątecznym?
Okres do połowy listopada.
- Zainstaluj pixel facebooka i google analytics na swoich stronach.
- Zintegruj ze swoją stroną system mailingowy.
- Zaplanuj klimat i motyw kampanii marketingowej, jaką chcesz zrealizować.
- Zaplanuj i wykonaj świąteczne layouty fotografii.
- Zrób listę swoich bestsellerów, sfotografuj je w świątecznej aranżacji, używaj bestsellerów w kampaniach reklamowych.
- Zrób zapasy półfabrykatów i artykułów do pakowania oraz wysyłki.
- Zaplanuj harmonogram kampanii reklamowej w social mediach.
- Zanotuj ważne daty, które możesz wykorzystać: Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Dzień Darmowej Dostawy, Boxing Day, Gwiazdka.
- Zaplanuj promocje na każdą datę specjalną (jeśli się zdecydujesz na takie promocje).
- Zaplanuj swój cel sprzedażowy jaki chcesz osiągnąć w sezonie świątecznym.
- Stwórz i zaplanuj publikacje treści na bloga i media społecznościowe.
Stwórz świąteczne grafiki: banery i nagłówki na bloga, stronę internetową i media społecznościowe biorąc pod uwagę wybrane, najlepsze kanały komunikacji. - Zrewiduj nagłówki i tytuły grafik i artykułów, przygotuj tagi i hasztagi świąteczne którymi będziesz operować.
Listopad.
- Około połowy listopada wgraj świąteczne grafiki na swoje strony internetowe oraz social media.
- Zorganizuj stanowisko do pakowania wysyłek.
- Poinformuj klientów o nadchodzących promocjach.
- Przeanalizuj kampanie reklamowe puszczone w październiku, wybierz najlepszą i ją kontynuuj.
- Pokazuj klientom świątecznie zaaranżowane fotografie.
Informuj o opcji pakowania na prezent.
Grudzień.
- Poinformuj klientów o ostatnim możliwym dniu, w którym przyjmujesz zamówienia i realizujesz wysyłki.
- Zaplanuj promocję pozostałości po świętach na styczeń.
Pamiętajcie, że strategiczne przygotowania i planowanie, choć nie należą do najłatwiejszych zadań, są ekstra istotne dla sprawnego i skutecznego działania Waszych firm. O sukcesie nie przesądzają przypadkowe działania, tylko systematyczna praca według ustalonego planu.
A skoro jesteśmy przy temacie strategii, chcemy zaprosić Was na 2-dniowe, darmowe warsztaty merytoryczne live: STRATEGIA MARKI HANDMADE
W dniach 23-24 listopada o godz. 18:00 odbędą się następujące bezpłatne live’y merytoryczne:
DZIEŃ 1 – 23 listopada, godz. 18:00: “Czym jest strategia marki i do czego jest nam potrzebna?”
DZIEŃ 2 – 24 listopada, godz. 18:00: “Jak opracować strategię dla własnej marki handmade?”
Warsztaty odbędą się w naszej GRUPIE na FB: Biznes Bez Cukru – wsparcie bez słodzenia
Link do wydarzenia: DARMOWE WARSZTATY – Strategia marki handmade
Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego zapiszcie się na nasz newsletter.
Koniecznie zapiszcie sobie te daty! Te warsztaty to czas DLA WAS! Dla Waszych marek i Waszego rozwoju. My przyjdziemy w 100% przygotowane, Wy bądźcie w 100% gotowi do działania, gotowi, by potraktować swoją markę, jak PRAWDZIWY biznes, by włożyć wysiłek i pracę i wziąć odpowiedzialność za realizację tego marzenia.
Bo rękodzielnicy, którzy osiągnęli swoje sukcesy to ci, którzy zrozumieli, że w biznesie czarów nie ma. Ani magii. A wszystko opiera się na wiedzy i pracy. Mamy dla Was wiedzę, pracę musicie włożyć sami.
Materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:
👉 zapiszcie się na nasz newsletter.
Serdeczności
Karolina i Gośka / Bez Cukru. Handmade Brand Support
Leave A Comment