Jak tworzyć rękodzieło zgodnie z trendami?
Czy wiecie jak skutecznie zdefiniować trendy, które możecie wpleść w swoją ofertę na nowy sezon?
Z przyjemnością podpowiemy Wam jak to zrobić. Szczególnie że przed nami drugie półrocze, już za moment trzeba będzie pomyśleć o odświeżeniu oferty i nowościach na nadchodzący rok.
To ważne, aby rękodzieło, które sprzedajecie, w jakiś sposób wpisywało się w aktualne lub nadchodzące trendy. Dlatego np. tworząc nowe kolekcje, zawsze warto zrobić research, by sprawdzić, co w modzie piszczy.
Poniżej opisujemy trzy praktyczne i proste sposoby na to, jak szybko wysondować nadchodzące i bieżące trendy.
1. Pantone – poznaj trendy kolorystyczne roku!
Być może jest to sposób oczywisty, ale nie możemy go pominąć. Pierwszym miejscem, które polecamy, by odwiedzić przy poszukiwaniach trendów na nadchodzący sezon, jest strona Instytutu Pantone: https://www.pantone.com
Co roku, w grudniu, Instytut Pantone ogłasza kolor roku, który będzie się przewijał w sferze mody i designu.
Przy okazji koloru roku, warto zwrócić uwagę na kolory towarzyszące, o których również można przeczytać na stronie instytutu Pantone – w zakładce Color Intelligence, ponieważ te kolory także będą bardzo modne i będą uzupełniały bieżący kolor roku.
2. Poznaj wzory modne w danym roku.
Wzory i modne printy bez wysiłku możecie “wygooglować”, wpisując stosowne hasło w wyszukiwarkę, np. “pattern trends 2024“.
Można również posiłkować się stronami dedykowanymi trendom we wzornictwie – przykłady kilku takich stron podajemy poniżej (warto na nie zajrzeć szczególnie na przełomie roku):
https://www.patterncurator.com/
https://patternbank.com/
https://creativemarket.com/blog/category/design-trends
https://stationerytrends.com/
3. Odwiedzaj regularnie serwis sprzedażowy Etsy.
Bardzo pomocna w diagnozowaniu najnowszych trendów okazuje się być platforma ETSY.
Zaglądając na stronę https://www.etsy.com/trends możecie znaleźć wiele istotnych informacji na temat trendów w kolorach, wzornictwie i motywach.
Nawet jeśli nie sprzedajecie na Etsy i nie zamierzacie tam sprzedawać, ta strona bardzo Wam pomoże. Pamiętajcie, że trendy ze Stanów Zjednoczonych w końcu zawsze lądują w Europie i w Polsce.
Mówi się, że Polska jest nieco do tyłu w trendach, ale akurat to opóźnienie, świadomym twórcom i rękodzielnikom daje dużą przewagę, ponieważ jeśli przygotujecie się do tego wyprzedzając inne marki, Wasi klienci zaczną postrzegać Was jako TRENDSETTERÓW, to zaś pomoże Wam budować wokół swojej marki wierną i kochającą Was społeczność STAŁYCH klientów.
Zdajemy sobie sprawę z tego, ze wielu rękodzielników jest wiedzionych w swojej działalności weną i uważa trendy za coś, co godzi w ich twórczość. Jednak jeśli zdecydowaliście się na to, by rękodzieło było Waszym sposobem na zarabianie, a nie jedynie sposobem na artystyczne wyrażanie siebie, to zwyczajnie musicie zdać sobie sprawę z tego, że trendy trzeba brać pod uwagę.
To nie oznacza, że nagle stracicie swoją tożsamość i staniecie się zakładem produkcyjnym, to znaczy jednak, że Wasze rękodzieło może być lepiej dopasowane do rynku, co bezpośrednio łączy się ze zwiększaniem sprzedaży. Dlatego zachęcamy trendy mieć zawsze na oku.
Jeśli podobał się Wam ten wpis i macie ochotę poczytać więcej – mamy dla Was dwie dobre wiadomości.
Pierwsza jest taka, że tu – w Strefie Edu, będą pojawiały się co jakiś czas nasze wpisy merytoryczne. A druga jest taka, że od ręki możecie przeczytać całą masę innych ciekawych artykułów, bezpośrednio na naszym blogu Bez cukru. HANDMADE BRAND SUPPORT.
P.S.
Jeśli macie ochotę otrzymać od nas paczkę prezentów pełnych wiedzy, możecie ją dostać, zapisując się na nasz newssletter.
Tutaj znajdziecie listę prezentów do pobrania.
Zapraszamy Was również do naszej grupy na Facebooku, gdzie społeczność ponad 16 tysięcy przedsiębiorczych Rękodzielników się wzajemnie wspiera i dzieli doświadczeniami z zakresu prowadzenia biznesu handmade.
Serdeczności!
Karolina i Gośka
Leave A Comment