Premiera w Royal-Stone. Prezentacja pracy  Marty Norenberg  prowadzącej Pracownię Artystyczną Sztuk Kilka  z wykorzystaniem amonitu, oraz proces jej powstawania. Praca mogąca być zarówno broszą, jak też wisiorem. Oddajemy poniżej głos Autorce.

 

1. Tradycyjnie zaczynam od szkicu. Przyznam, że mój amonit czekał aż dwa lata na moment, gdy znajdę na niego pomysł. Pomysł zrodził się w momencie, gdy przeczytałam jedną z wiadomości otrzymanych od Royal-Stone. W trakcie rozmowy pojawił się temat amonitów, co pozostawało w związku z niedawną publikacją na temat tych głowonogów na blogu Royal-Stone. Rozmowa zainicjowała podjęcie się przeze mnie wykonania prezentowanej pracy. Efekty oceńcie sami  🙂

a01 Amonit Marta Norenberg etapy pracy Sztukkilka publikacja Royal-Stone

Wstępny rysunek.

 

2. Szkic przenoszę na kalkę techniczną, potem na blachę i piłką włosową zaczynam wycinać wszystkie elementy. Na początku zawsze gromadzę wszystkie detale, a potem zaczynam je łączyć.

a02 Amonit Marta Norenberg etapy pracy Sztukkilka publikacja Royal-Stone

Przeniesienie rysunku na kalkę techniczną.

 

Wycinanie elementów pracy.

Wycinanie i przygotowanie elementów pracy.

 

 

 

3. Wszystko wycięte i wyszlifowane, zatem mogę wziąć się za przewalcowanie miedzi (jak tylko najcieniej się da) i wymłotkowanie faktury na „łuskach” do amonitu.

Łuski amonita z miedzi.

Łuski amonita z miedzi.

 

Przygotowywanie elementów.

Przygotowywanie elementów.

 

 

4. Przymiarka przygotowanych elementów przed lutowaniem.

Przymiarka przygotowanych wstępnie elementów.

Przymiarka przygotowanych wstępnie elementów.

 

5. No to lutujemy 🙂 najpierw srebrne glony i skręcony drut, który stanie się oprawą dla amonitu, do tego trzy mini cargi na kamyczki. Cargi połączyłam z młotkowanymi drucikami imitującymi czułki zwierzaka. Na koniec zostało dolutowanie zapięcia i wykonanie szpilki.

 

Wycinanie elementów pracy.

Lutowanie.

 

Lutowanie

Lutowanie

 

 

a09 Amonit Marta Norenberg etapy pracy Sztukkilka publikacja Royal-Stone

Lutowanie.

 

Lutowanie.

Lutowanie.

 

Lutowanie.

Lutowanie.

 

 

Lutowanie

Lutowanie

 

6. Po połączeniu elementów zanurzyłam całość w oksydzie, uzyskując różne odcienie szarości, czerni i brązu w zależności od tego, czy preparat oddziaływał na miedź czy srebro. Jeszcze tylko przecierka wełną stalową i mogłam mocować kamyki.
W międzyczasie odmierzyłam trochę łańcuszka, ucięłam kawałek rurki i również wszystko za oksydowałam. Dzięki tym elementom moja broszka stała się także wisiorkiem. (rurka jest nawleczona na łańcuszek i można przełożyć przez nią szpilkę od broszki 🙂

Oksydowanie.

Oksydowanie.

 

01 Amonit Marta Norenberg Sztukkilka publikacja Royal-Stone

 

A oto efekt końcowy 🙂

 

Marta Norenberg - Sztuk Kilka. Amonit.

Marta Norenberg – Sztuk Kilka. Amonit.

 

Marta Norenberg - Sztuk Kilka. Amonit.

Marta Norenberg – Sztuk Kilka. Amonit.

 

Marta Norenberg - Sztuk Kilka. Amonit.

Marta Norenberg – Sztuk Kilka. Amonit.

 

Marta Norenberg - Sztuk Kilka. Amonit.

Marta Norenberg – Sztuk Kilka. Amonit.

 

Marta Norenberg - Sztuk Kilka. Amonit.

Marta Norenberg – Sztuk Kilka. Amonit.

 

Mini metryczka:
Tytuł: Przestwór Oceanu
Materiały: Srebro 925 / 999, miedź,
Kamienie: Amonit, turkusy spiekane, masa perłowa
Wielkość: 9,5 x 6 cm